Baldur's Gate 2 >> Solucja

| | A A


New Page 1

Odzyskaj jaja srebrnego smoka.


- Wejcie do Ust'Natha.

Wypeniajc prob Zocisza Czarnoskalca, otrzymujemy klejnot wiata (patrz TUTAJ). Wyposaeni w ten potny artefakt kierujemy si do smoczycy i otrzymujemy zadanie. Okazuje si, e Irenicus i Bodhi zawary z mrocznymi elfami pakt, ktry pozwoli im ostatecznie zwyciy swoich naziemnych braci i podbi najwiksze ich miasto - Suldanesallar. Adalon, twoja pracodawczyni, yje i trwa tutaj by chroni przed tego typu wypadkami; teraz jednak "ma zwizane rce". Zuchwale skradziono jej jaja, nadmieniajc, i kada reakcja z jej strony skoczy si ich zniszczeniem. Zachwianie cigoci rodu tych staroytnych istot jest nie do przyjcia, dlatego musimy temu zapobiec. Naszym zadaniem jest uda si do Ust'Natha, miasta droww i odbi drogocenne przedmioty. W tym celu potna smoczyca rzuca na nas iluzj, ktra daje nam wszystkie przymioty droww. Tylko w taki sposb moemy dosta si do ich miasta. Tak wic zaczynamy nasz dug misj - musimy wkupi si w aski tutejszych mieszkacw, zdoby znaczn pozycj i subtelnie, po cichu zdoby jaja. Kierujemy si do bram Ust'Natha. Otwieraj si; szybko przybywa drow-stranik. Musimy wczu si w rol podych, mrocznych elfw. Tutaj naley si po prostu  przedstawi, nie silc si na barwno wypowiedzi.


- Bractwo Wojownikw.
-
Suka Matki Przeoonej - Imrae.

Veldrin z Ched Nasad moe wej, jest bowiem oczekiwany przez Solaufeina. Adalon si nie mylia - fortel faktycznie dziaa. Drow-stranik poucza nas, e Solaufein oczekuje ju od duszego czasu i najrozsdniejszym krokiem byoby bezporednie udanie si do niego. Mroczny, z ktrym mamy si spotka, znajduje si przed Bractwem Wojownikw. Arogancki elf powiadamia nas, e Matka Przeoona zainteresowaa si naszymi "dokonaniami" w Ched Nasad i pragnie nas wykorzysta. Odwag i posuszestwem mamy utorowa sobie drog na szczyt. Czeka na nas jedna ze Suek, ktra stoi  przy pomocie do miasta. To ona zleci nam pierwsze zadanie - Soulafein bdzie naszym przewodnikiem. Udajemy si do Suki. Drow ju tam czeka i tumaczy nam co mamy zrobi. Najstarsza crka Matki Przeoonej zostaa porwana podczas zwiadu, a jej kamraci zabici przez ilithidw. Te potne stwory wiedz kto jest ile wart - suka ma si sta kart przetargow w odwiecznej walce midzy drowami a upiecami umysu. Najwysza kapanka Lloth daa Solaufeinowi magiczny przedmiot, ktry przerwie astraln podr tych istot i pozwoli cign ich do tej sfery, tu przed wejciem do ich miasta.  To jedyny sposb na uratowanie crki Matki Przeoonej i mamy na jego realizacj 12 godzin. W tym czasie musimy si uda do poudniowo-wschodnich jaski Podmroku. Wychodzimy z Ust'Natha.


-
Solaufein.

Wypeniamy pierwsze, powane zadanie. piesznym krokiem udajemy si do Solaufeina. Dowiadujemy si, e musimy odbi Faere, z domu Despana, najstarsz crk Matki Przeoonej Ardulace. Wskazana jest maksymalna ostrono w tej akcji - jej gniew jest straszliwy! Nie ma jednak czasu  na czcze gadanie, potwory nadchodz, a drow musi je tutaj cign. Pokonujemy grupk ilithidw i umburowych kolosw. Za akcj dostajemy 20000 punktw dowiadczenia. Kobieta, ktr uratowalimy jest niewtpliwie nami zainteresowana. Wracamy do miasta, aby porozmawia z naszymi 'przeoonymi'.


- Solaufein.
- Tawerna.
- Czarostatek obserwatora.

Kierujemy si do Solaufeina. Dowiadujemy si, e Matka Przeoona jest zadowolona z naszej suby i wyznaczya nam nagrod - odpoczynek w tawernie. Tam te znajduje si Faere, uratowana crka Matki. Musimy z ni porozmawia, nie duej ni w cigu nastpnego dnia. Wchodzimy do tawerny i  znajdujemy park naszych znajomych na piedestale. Okazuje si, e czeka nas  kolejna robota, jednak dopiero za kilka dni. Jeli w tym czasie zagadamy do drowki, dowiemy si, e warto trzyma si u jej boku - ju niedugo ma zosta Matk Przeoon, a jej askawe oko jest gwarancj sukcesu w tym podym wiecie. Odpoczywamy i biegniemy z powrotem do ulubionego miejsca spotka (numer 1). Faere wyjania, e w miecie jest obserwator, ktry szmugluje adamantyn. Wyldowa niedaleko, na swoim Czarostatku. Tam te mamy spotka si z drowami, by wsplnie go zniszczy. Wieczymy to dzieo destrukcji; otrzymujemy 20000 punktw dowiadczenia. Za trzy dni mamy spotka si z Faere w tawernie. Przybywamy na umwione spotkanie, i na tym samym podwyszeniu, spotykamy naszych przeoonych. Okazuje si, e svirfneble nie wykazuj dostatecznej bojani przed mrocznymi elfami. Naszym zadaniem jest zasadzenie si na patrol tych istot i wybicie ich do nogi. Na dowd wykonanego zadania musimy przynie hem dowdcy. Wychodzimy z miasta.


- Solaufein.

Dochodzimy do Solaufeina i oczekujemy na przybycie patrolu. Wyrzynamy grupk w pie i zabieramy hem dowdcy patrolu - bdzie on dowodem wykonania zadania. Wracamy do Ust'Natha.


- Tawerna.
- Bractwo wojowniczek.
- Bractwo wojownikw.
-
witynia Lloth.

Kierujemy si do tawerny. Rozmawiamy z Faere; kady czonek druyny otrzymuje 28000 punktw dowiadczenia. Wybucha ktnia midzy Solaufeinem, a Faere - ta druga, w jej wyniku, kae nam stawi si w bractwie wojowniczek za godzin. Udajemy si tam niezwocznie. Drowka wyznacza nam kolejne zadanie, tym razem celem jest Solaufein. Musimy go usun, poniewa mgby stan w drodze na szczyt Faere. Mroczny elf znajduje si w swojej kwaterze, w bractwie wojownikw. Na dowd wykonania zadania musimy przynie jego paszcz piwafwi. Mamy na to 3 dni. Pdzimy do bractwa wojownikw i stajemy tutaj przed powanym wyborem. Moemy bowiem zlitowa si nad drowem i dowiedzie si, e on rwnie, tak samo jak my, nie jest tym, na kogo wyglda. Dodatkowo, w pniejszym etapie gry pomoe nam i wzbogaci nasz misj. Moemy go rwnie zabi i wasnorcznie odebra paszcz. Tak, czy inaczej, zdobywamy trofeum i wracamy do bractwa wojowniczek po wspania nagrod (nie tylko 30000 punktw dowiadczenia dla kadego czonka druyny). Naley nadmieni, i oddanie si mrocznej elfce popsuje wszelkie romanse, jakie mamy w druynie. Po zebraniu (lub nie) wszystkich laur, dowiadujemy si, i sama Matka Przeoona chce nas pozna i oczekuje na nas w wityni Lloth. Musimy si tam niezwocznie uda. Czeka nas ostatnie, najtrudniejsze zadanie : musimy zdoby jeden z trzech, potnych skadnikw do rytuaw :


- Miasto ilithidw - wschodnie tunele.
- Wyjcie - zachodnie tunele.
- Siedlisko obserwatorw - poudniowe tunele.

Opis Miasta ilithidw i zdobycia krwi starszego mzgu znajduje si TUTAJ;
Opis zachodnich tuneli i sposobu zdobycia krwi Ksicia Kuo-Toan TUTAJ;
Opis poudniowych tuneli i sposobu zdobycia krwi lub oka Prastarej Kuli TUTAJ
;


- witynia Lloth.
- Bractwo wojowniczek.

Ze zdobycz wracamy do wityni i sprawiamy Matce Przeoonej pikny prezent. Kady czonek druyny otrzymuje po 22000 punktw dowiadczenia. Matka zajmuje si przygotowaniami do rytuau, a Faere chce si z nami widzie; oczekuje w bractwie wojowniczek. Tutaj, po raz kolejny, dochodzimy do wanej decyzji. Faere proponuje nam zdrad Matki i podmienienie na faszywki jaj smoczycy, ktre maj zwabi wyjtkowo potnego demona. Rozpoznawszy falsyfikat, demon zabije Przeoon, a wtedy Faere podaruje mu dobre jaja, ktre ty jej dostarczysz. Jeli nie zgodzimy si na zdrad - drowka musi zgin. Jeli jednak podejmiemy si tego zadania, dostaniemy faszywe smocze jaja; z nimi udamy si do wityni Lloth, eby we wschodniej, dobrze strzeonej komnacie, podmieni jaja i zanie te prawdziwe Faere. Gdy dotrzemy do wrt wityni, pojawi si, jeli oszczdzilimy mu wczeniej ycie, Solaufein, ktry podaruje nam kolejne, faszywe smocze jaja. Maj one przechytrzy Faere - s tak spreparowane, e drowka bdzie mylaa, i s to podmienione oryginay. Mamy teraz kilka moliwoci :

Zdrada Faere
Powiadamiamy o niecnym planie crki Matk Przeoon. Faere zostaje stracona, a my dostpujemy zaszczytu udziau w ceremonii rytuau. Demon przybywa, niszczy jednak nasz iluzj i musimy walczy o ycie. Musimy go zgadzi (najlepsza metoda : kolczaste pupaki) i zamordowa Matk. Zabieramy skaone ju niestety jaja i uciekamy z miasta. Wizyta u smoczycy koczy si walk, w wyniku ktrej zdobywamy runy rozerwania, zdolne otworzy drzwi w 'Wyjciu z Podmroku'. fiolk krwi srebrnego smoka i  54000 punktw dowiadczenia.

Zdrada Matki Przeoonej
Podmieniamy jaja (zabijamy tylko stranikw jaj, ktrzy staj si wrodzy po otworzeniu drzwi i kamienne golemy w rodku - wtedy nikt nie wzniesie alarmu) i zanosimy oryginay drowce. Rytua wkrtce si rozpoczyna; Matka Przeoona zginie w wyniku gniewu demona, a Faere dowie si o naszej prawdziwej tosamoci. Musimy zgadzi t park i ucieka z miasta - jaja smoczycy s jednak skaone (patrz wyej)

Zdrada Matki Przeoonej i Faere (optymalna)
Podmieniamy jaja (patrz wyej) i zanosimy podrbki Solaufeina drowce. Dostajemy 20000 punktw dowiadczenia. Rytua wkrtce si rozpoczyna; Matka Przeoona zginie w wyniku gniewu demona,  Faere rwnie.  Jaja smoczycy nie s skaone (patrz wyej), demon odchodzi. Wracamy do Adalon. Zadanie zakoczone, droga na powierzchni stoi otworem; kady czonek druyny otrzymuje 78500 punktw dowiadczenia i kusz necaradana.





Artykuły

Gry komputerowe
Główne Menu

Gry RPG

Polecamy

Patronujemy
Aktywność użytkowników
madda99 zarejestrował się! Witamy!
_bosy skomentował Blood 2: The Chosen - recenzja
_vbn skomentował Mapy Starego Świata
wokthu zarejestrował się! Witamy!
_Azazello Jr skomentował Gdzie diabeł nie mówi dobranoc. "Mistrz i Małgorzata”, Michaił Bułhakow - recenzja
Gabbiszon zarejestrował się! Witamy!
Liskowic zarejestrował się! Witamy!
_Kamila skomentował "Brudnopis", Siergiej Łukjanienko - recenzja

Więcej





0.054 sek