Torment >> Wieloświat >> Sfery Przechodnie

| | A A


Autor: Drakkainen
Data dodania: 2010-02-27 22:03:33
Wyświetlenia: 2334

Sfery Przechodnie

Sferami przechodnimi nazywamy Sfery łączące inne i pośredniczące między nimi. Są cztery rodzaje takich Sfer:


 Sfera Cienia – łączące mrok i światło. Żyją tu między innymi: Cienie, Nocni Wędrowcy, Shadar-Kai, Widma, Zmierzchowe, Żywiołami Cienia, Smoki Cienia i wiele gatunków nieumarłych.

 Sfera Eteryczna – inaczej Eter. Zawiera w sobie Sfery Wewnętrzne. Najczęściej łączy różne miejsca w Pierwszej Sferze Materialnej. Panuje tu mgła, wszędzie snują się obłoki. Dzieli się na Graniczny Eter, w którym podróż przypomina wędrówkę przez Sferę z której się w niego wkroczyło, a gdy minie się barierę zwaną Północnymi Światłami, wchodzi się na Głęboki Eter. Tu żyje wiele niebezpiecznych istot, wyłaniających się wprost z mgły. Tutaj też znajdują się "wyspy materii", zwane półplanami. Nie wiadomo ile ich tak naprawdę jest. Do największych z nich należą:
  • Półplan Cienia, który niedługo może przeistoczyć się w samodzielny Plan
  • Półplan Grozy – inaczej Ravenloft. Przyczółek ciemności. Aby się tu dostać, wystarczy o tym pomyśleć. A wydostać stąd się nie da.
  • Półplan Uwięzienia – zamieszkały i zdominowany przez przybyłą całe epoki temu Moc, zamkniętą tu przez bogów. Jest to zarazem Boska Kraina Tharizduna, Prastarego Boga Żywiołów.
  • Półplan Mozołu – stworzony z miasta Ranais, które dawno temu demoniczny lord Orcus wrzucił do Eteru, pogniewany na mieszkańców, którzy przestali oddawać mu cześć. Leży na nim klątwa, pogrążająca całe miasto w śnie, aż do wschodu słońca. Niby nic, gdyby nie to, że w Eterze nie wschodzi słońce. Dopiero kilka stuleci później istota nazwana przez kroniki Pożeraczem zamieniła mieszkańców miasta w nieumarłe sługi, którzy zbudowali w pobliżu fortecę dla swojego pana. Wejście w głąb prowadzi prosto do Sfery Energii Negatywnej.
  • Robaczysko – wielka masa wszelkiego rodzaju robactwa. Nie ma tu niczego oprócz insektów i robaków. Jedynym azylem mogą być bąble powietrzne.
Innym rodzajem miejsc w Eterze są Graniczne Wyjątki, nie podlegające regułom i unikalne w Wieloświecie. Są to dla przykładu:
  • Athas – kształtem przypomina kryształową kulę, owianą oparami nazwanymi Szarością. Służy ona jedynie do dozgonnego błąkania się we mgle.
  • Krynn – tu nie ma szans żaden krwawnik. Nieliczne źródła mówią jedynie, że ci, którzy tu trafili mogą jedyni "kłapać trumną" o potwornościach, jakie ich tu spotkały.
  • Cerilia – inaczej Cieniste Światło. Ten świat można zobaczyć jedynie w odcieniach szarości. Można się tu natknąć na Widziadło. Wiadomo o nim, ze omamia, w rezultacie czego, nie jest się w stanie odróżnić rzeczywistości od omamów i urojeń. 

Grupa chińskich bóstw obrała sobie Eter za swoją siedzibę:
  • - Fu Hsing, bóg szczęścia
  • - K'ung Fu-Tzu, bóg przeszłości
  • - Lao Tzu – nauczyciel mistyki
  • - Pa Hsien, grupa Ośmiu Nieśmiertelnych

 Sfera Astralna – inaczej Srebrna Pustka. Jest to Sfera pamięci i psychiki. To jest miejsce, do którego trafiają martwi lub zapomniani bogowie. Materia jest tu rzadkością. Nie istnieje tu czas ani przestrzeń. Stanowi pomost między Pierwszym a Sferami Zewnętrznymi. Charakterystycznym obiektem tego Planu są Jeziora Koloru, wiszące w powietrzu i mieniące się wszystkimi barwami. Stanowią bramy do zewnętrznych krain. Co ciekawe, mają one tylko jedną stronę, więc jeśli patrzymy na nie od tyłu, to… ich nie widzimy. Można w ten sposób całkiem niechcący w nie wejść i przenieść się, dajmy na to, do Baator. Rodowitymi mieszkańcami tej Sfery są Githyanka. Nie są oni przesadnie milo nastawieni na podróżnych. Mieszkają w fortecach zbudowanych z fragmentów materii lub ciał martwych bogów. Często poruszają się na statkach, napędzanych myślami. W charakterystyce Planu astralnego warto zauważyć, że grawitacja i masa tu nie istnieją, nie ma także żadnych kierunków i punktów odniesienia w krajobrazie. Nie trzeba zaspokajać swoich potrzeb fizjologicznych. Siła nie jest tu potrzebna, tu zastępuje ją inteligencja. Wiadomo, że mieszka tu dwóch żywych bogów: Anubis, Ewolucja Boga i egipski bóg zaświatów oraz Celestia, Gwiezdny Podróżnik, oerthski bóg podróży. Wielce prawdopodobny jest fakt, że mieszkają tu również istoty z mitów Cthulhu:
  • Azathoth, Ślepy Bóg Idiota, bóg głupoty
  • Nyarlathotep, Trójpłatne Płonące Oko, bóg iluzji
  • Tulzscha, Zielony Płomień, bóg prawa
  • Yog Sothoth, Czyhający W Progu, bóg czasu

Ordial – można jedynie zakładać, że ten Plan istnieje, ponieważ wtedy zostałaby spełniona zasada trójki i jedności kręgu. Według nich wygląda to tak:
  • Sfera Astralna łączy Sferę Materialną i Sfery Zewnętrzne.
  • Eter łączy Sferę Materialną i Sfery Wewnętrzne.
  • Ordial łączy Sfery Zewnętrzne i Sfery Wewnętrzne.

Powyższy podział nie uwzględnia Sfery Cienia, ponieważ nie jest ona ważnym elementem Wielkiego Koła i nie nadaje się do łączenia owych Sfer.
Lubię to
 Lubi to 0 osób
 Kliknij, by dołączyć


Dodaj komentarz, użytkowniku niezarejestrowany

Imię:
Mail:

Stolica Polski:



Twój komentarz został dodany!

Kliknij, aby odświeżyć stronę.




Artykuły

Gry komputerowe
Główne Menu

Gry RPG

Polecamy

Patronujemy
Aktywność użytkowników
madda99 zarejestrował się! Witamy!
_bosy skomentował Blood 2: The Chosen - recenzja
_vbn skomentował Mapy Starego Świata
wokthu zarejestrował się! Witamy!
_Azazello Jr skomentował Gdzie diabeł nie mówi dobranoc. "Mistrz i Małgorzata”, Michaił Bułhakow - recenzja
Gabbiszon zarejestrował się! Witamy!
Liskowic zarejestrował się! Witamy!
_Kamila skomentował "Brudnopis", Siergiej Łukjanienko - recenzja

Więcej





0.124 sek