Torment >> Wieloświat >> Sfery Wewnętrzne

| | A A


Autor: Drakkainen
Data dodania: 2009-12-24 01:02:40
Wyświetlenia: 2323

Sfery Wewnętrzne

Wyróżniamy tutaj zwykle:   Sfery Energii dzielimy (ponieważ Wieloświat kocha równowagę) na:

- Sfery Energii Pozytywnej - wypełnione radością, tworzeniem, radością tworzenia i energią potrzebną do życia. Z tych Sfer czerpią energię istoty nieśmiertelne i... nekromanci, którzy wykorzystują tutejszą energię do rzucania klątw.

- Sfery Energii Negatywnej - tłumaczyć nie trzeba, że jest to przeciwieństwo Sfer Energii Pozytywnej. Wypełnione przeciwieństwem radości – rozpaczą, przeciwieństwem tworzenia – marazmem, przeciwieństwem radości tworzenia – stagnacją, bezradnością i przeciwieństwem życia – śmiercią. Nieumarli, nawet jeśli nie żyją w tych Sferach, to czerpią z nich energię, potrzebną do dalszej ich egzystencji. Sfery te są więcej niż śmiertelnie niebezpieczne, ponieważ nie tylko zabijają, ale pozbawiają duszy stworzenia, które nieopatrznie znalazły się w obszarze oddziaływań Negatywnej Energii bez uprzedniego zabezpieczenia się odpowiednio silnymi zaklęciami ochronnymi. Z energii tych Sfer nekromanci czerpią również energię wymaganą do rzucania zaklęć, z tą różnicą, że daje ona możliwość ożywiania nieumarłych i sprawowania nad nimi kontroli.

Sfery Żywiołów są bardziej skomplikowane. Jak sama nazwa wskazuje, ich podstawą są cztery żywioły: Ogień, Woda, Powietrze i Ziemia. Cztery połączenia tych żywiołów dają nam cztery Sfery:

- Sfery Dymu (Ogień + Powietrze)
- Sfery Magmy (Ogień + Ziemia)
- Sfery Lodu (Woda + Powietrze)
- Sfery Szlamu (Woda + Ziemia)

"Dlaczego cztery?" - zapytacie. "Przecież można więcej!" - krzykniecie. "Powinno być ich sześć!" - oskarżycie z oburzeniem. "A gdzie połączenia Wody i Ognia oraz Ziemi i Powietrza?" - pytać będziecie z wyrzutem i przewijać stronę w dół, aby błysnąć bystrością myślenia w komentarzach. Zaczekajcie, bo wszystko ma swoje wyjaśnienie i swoją rację bytu. Są cztery Sfery Żywiołów, a nie sześć, dlatego że:
- primo, Wieloświat kocha równowagę
  - secundo, każdy kto, próbował połączyć ogień z wodą lub ziemię z powietrzem, wie, że jest to sztuka bynajmniej niełatwa, rzekłbym nawet ostrożnie, że niemożliwa. Dlaczego? Nie wiem, nie ja stwarzałem świat, tak już jest i tyle (jak mawiają w pewnych kręgach: i szlus). Ale mogę podzielić się wiedzą nabytą przeze mnie sposobem empirycznym: one się po prostu wzajemnie wykluczają.

Oczywiście, jest wyjątek od tej reguły, ale o nim napiszę przy okazji Sfer Materialnych.

Sfery Quasi-Żywiołów- Jeśli myślicie, że wszystkie tajemnice Sfer Żywiołów zostały przed Wami odkryte, to mam dla Was niespodziankę. Ze względu na położenie, rzekłbym nawet "bliskie sąsiedztwo" ze Sferami Energii Pozytywnej lub Negatywnej, można natrafić na Sfery przejściowe, zwane fachowo Sferami Quasi-Żywiołów (lub Demi-Żywiołów). Wspomniany podział wygląda następująco:

Sfery Quasi-Żywiołów między Sferami Żywiołów a Sferami Energii Pozytywnej:

- Sfery Blasku (Ogień + Pozytywna Energia)
- Sfery Pary (Woda + Pozytywna Energia)
- Sfery Błyskawic (Powietrze + Pozytywna Energia)
- Sfery Minerałów (Ziemia + Pozytywna Energia)

Sfery Quasi-Żywiołów między Sferami Żywiołów a Sferami Energii Negatywnej:

- Sfery Popiołu (Ogień + Negatywna Energia)
- Sfery Soli (Woda + Negatywna Energia)
- Sfery Próżni (Powietrze + Negatywna Energia)
- Sfery Pyłu (Ziemia + Negatywna Energia)
lime
Lubię to
 Lubi to 0 osób
 Kliknij, by dołączyć


Dodaj komentarz, użytkowniku niezarejestrowany

Imię:
Mail:

Stolica Polski:



Twój komentarz został dodany!

Kliknij, aby odświeżyć stronę.




Artykuły

Gry komputerowe
Główne Menu

Gry RPG

Polecamy

Patronujemy
Aktywność użytkowników
madda99 zarejestrował się! Witamy!
_bosy skomentował Blood 2: The Chosen - recenzja
_vbn skomentował Mapy Starego Świata
wokthu zarejestrował się! Witamy!
_Azazello Jr skomentował Gdzie diabeł nie mówi dobranoc. "Mistrz i Małgorzata”, Michaił Bułhakow - recenzja
Gabbiszon zarejestrował się! Witamy!
Liskowic zarejestrował się! Witamy!
_Kamila skomentował "Brudnopis", Siergiej Łukjanienko - recenzja

Więcej





0.049 sek